Quarter Street – Fantasía (Video)


From the first few notes, it sounds like the real thing. Piano and bass riff hard. Percussion enters. ¡Oiga Papa! Listen up! The trombones come in thick and strong. „Fantasia„, is authentic ‘salsa dura’ from the old school. Hard salsa. It’s not shiny, it’s not clean and poppy or unduly jazzy. It’s tough, it’s gritty and ballsy, and in terms of musicianship, writing and production, it straight up cooks.

Und es kommt direkt aus Melbourne, Australien! Musik, die einen auf jeden Fall mitreißt egal was für ein Bewegungslegastheniker man auch sein mag und definitiv mit guter Laune zurück lässt. Oben siehst du eine In-Studio Performance, hier drunter kannst du dir die MP3 anhören. „Fantasía“ ist die erste Single des relativ kurzen Album „Quarter Street“ der gleichnamigen Band. In Vinylform ist es zwar schon auf dem Weg zu mir, komplett gehört hab ich es aber noch nicht. Bin mir aber sicher, dass die restlichen sieben Tracks ähnlich stark sind. Einfach Musik die zum Bewegen animiert.

 

Links zu Quarter Street:

Homepage   ll   Bandcamp   ll   Facebook   ll   Twitter

Previous Phoniks - Shaolin Summer: The Remixes (Stream + Download)
Next Pete Rock - Petestrumentals 2 (Stream)

No Comment

Kommentar verfassen

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.